Obsługa księgowa

W ramach świadczenia usługi Zarządzania Nieruchomością oferujemy wykonywanie czynności związanych z gospodarką ekonomiczno - finansową nieruchomości.

  1. Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz ewidencji zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  2. Przesyłanie na adres e-mailowy członków Zarządu Wspólnoty kwartalnych informacji finansowych dotyczących Wspólnoty Mieszkaniowej, w terminie do ostatniego dnia miesiąca za kwartał poprzedni. Pierwsza informacja finansowa zostanie przesłana w trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia współpracy;
  3. Przygotowywanie płatności do podpisu/autoryzacji lub w przypadku powierzenia zarządu dokonywanie płatności;
  4. Udzielanie informacji księgowych właścicielom oraz użytkownikom lokali w godzinach dyżurów telefonicznych przez 8h tygodniowo oraz poprzez e-mail;
  5. Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej;
  6. Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
  7. Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
  8. Przygotowywanie comiesięcznych wezwań do zapłaty;
  9. Rozliczanie raz w roku z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu na remonty i modernizacje i innych funduszy celowych (jeśli występują);
  10. Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
  11. Dostęp przez WWW do strefy mieszkańców:
    a) Przydzielanie każdemu właścicielowi lokalu indywidualnego loginu i hasła;
    b) Udostępnianie właścicielom lokali informacji na temat obecnej wysokości opłat i bieżącego salda na indywidualnych kontach rozliczeniowych. Aktualizacja danych indywidualnych właścicieli lokali 2 razy w tygodniu w przypadku obsługi rachunku bankowego z elektronicznym dostępem dla Zleceniobiorcy lub aktualizacja każdorazowo po 3 dniach od dostarczenia Zleceniobiorcy papierowych wersji wyciągów bankowych w przypadku obsługi rachunku bankowego bez elektronicznego dostępu;
Obsługa administracyjna operacyjna
  1. Przechowywanie i prowadzenie dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej;
  2. Nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem nieruchomości, w tym ciągłości dostaw usług od podmiotów zewnętrznych;
  3. Kontrola poprawności i jakości wykonywania usług przez firmy zewnętrzne (dostawy mediów, sprzątanie, konserwacja urządzeń, inne);
  4. Pełnienie funkcji informacyjnej dla właścicieli nieruchomości i jej użytkowników, w tym umożliwienie kontaktów telefonicznych, mailowych oraz podczas wizytacji nieruchomości;
  5. Przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
  6. Monitorowanie podpisanych umów i ich terminów;
  7. Dokonywanie czynności związanych z doradztwem mającym na celu utrzymywanie nieruchomości w stanie niepogorszonym, a także w zakresie optymalizacji ponoszonych kosztów;
  8. Prowadzenie windykacji należności poprzez sporządzanie i przekazywanie wezwań do zapłaty;
  9. Nadzór nad wykonywaniem konserwacji oraz planowanych remontów;
  10. Dbanie o zadowolenie i komfort mieszkańców poprzez właściwe informowanie, bieżące rozwiązywanie zgłaszanych problemów, wychodzenie naprzeciw ich oczekiwaniom oraz zaspokajanie ich potrzeb.
Prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego
  1. Analiza przejętej dokumentacji nieruchomości, wskazanie jej braków oraz koniecznych działań uzupełniających;
  2. Nadzór i wykonywanie lub zlecanie wykonania w odpowiednich terminach obowiązkowych przeglądów,
  3. Nadzór i prowadzenie wpisów do Książki Obiektu Budowlanego;
  4. Nadzór nad terminowym wykonywaniem przeglądów wymaganych prawem.

Finalną cenę świadczonych przez nas usług determinuje wiele czynników, dlatego we współpracy z nami nie znajdziesz sztywnych pakietów.